niedziela, 11 kwietnia 2021

29-latka myślała, że umrze – oto, jak wygląda po tym, jak schudła 104 kg



29-letnia Heather Eordanidis Oset to kobieta, która borykała się z ogromną nadwagą. Ważyła aż 161 kg. Dziewczyna miewała bezdechy senne , miała stan przedcukrzycowy i rwę kulszową. Na początku nie przejmowała się tym za bardzo. Wszystko zmieniło się gdy zaczęła odczuwać straszne bóle serca. Postanowiła się zmienić i schudła 104 kilogramy w zaskakującym tempie. Półtora roku sprawiło, że stała się inną kobietą.


  Heather przez całe życie miała problemy z wagą. W Love What Matters opowiedziała o swoim dorastaniu, które wpłynęło na jej relację z jedzeniem.

Ojciec Heather był agresywny i za każdym razem, gdy stało się coś złego, Heather biegła do lodówki, aby zjeść ciastka, placki i inne kupione przez ojca smakołyki.



„Chyba był to dla mnie sposób na stawienie oporu, gdy nie mogłam walczyć fizycznie. Nikomu nie powiedziałam. Wstydziłam się, więc zajadałam swoje uczucia i robiłam tak przez lata.”

Gdy Heather zaczęła pracę, jako fryzjerka, jej dieta jeszcze się pogorszyła. Nie gotowała w domu, kupowała obiady w McDonalds. Popijała jedzenie napojami gazowanymi, co wkrótce odbiło się na jej zdrowiu.



Pewnego dnia w pracy nagle poczuła silny ból klatki piersiowej i musiała pojechać do szpitala. Heather określa to zdarzenie jako ‘przerażające’, wtedy zaczęła myśleć o swoich złych nawykach.

„Czułam, jakbym dobiła dna i w głowie powtarzałam sobie, ‘o Boże, umrę’ i ‘jestem za młoda, aby umrzeć,’” napisała w Love What Matters.



Lekarze nie potrafili znaleźć żadnych bezpośrednich przyczyn bólu, ale zrzucili winę na brak równowagi hormonalnej związany z jej wagą. W tym czasie ważyła 161 kg i cierpiała, między innymi, na stan przedcukrzycowy i bezdech senny.

Od ponad półtora roku nie miała też okresu, przez co nie mogła założyć rodziny.

Wkrótce po wizycie w szpitalu Heather udała się do dietetyka i umówiła się do lekarza, aby zorganizować operację zmniejszenia żołądka, która została przeprowadzona w styczniu zeszłego roku.



Dzisiaj, ponad rok później, Heather zrzuciła 104 kg. Nie ma już problemów z cukrzycą ani bezdechem, odzyskała też nadzieję, że pewnego dnia zostanie mamą.

„Mam nadzieję, że będę inspirować innych w ich drodze, wiedzcie, że nie jesteście sami! Nic nie jest niemożliwe, choć może się takim wydawać.”



Chociaż teraz słyszy, że jest ‘za chuda’, Heather nie pozwala, by miało to na nią jakikolwiek wpływ. Jej historia to kolejny dowód na to, że nie ma rzeczy niemożliwych, jeśli tylko chce się ciężko pracować.